10 pași mici pentru a slăbi

”Vreau să slăbesc” este propoziția cu care încep multe promisiuni făcute sieși de Anul Nou, notițe în telefon, pagini de jurnal sau chiar sedințe de terapie. Și de la această promisiune se poate crea o multitudine de povești personale, fiecare cu semnificațiile, motivele și metodele proprii. În articolul de față ne concentrăm asupra aplicării principiului pașilor mici pentru îndeplinirea acestui deziderat.

Este despre a spune stop căutărilor „dietei ideale” (care, oricum, nu e vreo garanție a menținerii în formă!) și despre a începe să îți formezi rutine sănătoase prin micile schimbări pe care le poți pune în aplicare chiar de azi. Nu de mâine, nu de poimâine, ci chiar de azi. Este despre a găsi alternative mai sănătoase și mai slabe caloric, dar care nu îți iau din plăcerea de a mânca și nici nu îți schimbă radical stilul de viață. Marile schimbări încep cu pași mici, cum ar fi:

  • Mai multă apă – e unul dintre cele mai simple și utile lucruri pe care le poți face pentru corpul tău. Dacă ești bine hidratat, metabolismul funcționează mai bine și favorizează arderile. Iar dacă bei apă înainte de masă, vei mânca mai puțin
  • Un măr pe zi – nu doar că ține doctorul deoparte, dar reglează procesul de digestie și te încarcă cu vitamine și energie
  • Poți împărți desertul cu cineva drag – vei consuma mai puține calorii și creezi, în plus, un moment de apropiere care face bine pentru starea de spirit
  • Băuturi mai mici – ce ai zice dacă ai alege „mediu” în loc de „mare” sau dimensiune mică în loc de medie?
  • 5 minute în plus de mișcare în fiecare zi –  nu e obligatoriu să mergi la sală. Pune-ți melodia favorită și dansează, fă câteva exerciții pe scaun în pauzele de lucru, coboară cu o stație mai devreme și mergi restul distanței pe jos, fă-ți cumpărăturile de la magazinul ceva mai departe de casă, mergi pe loc în casă când este reclamă la filmul tău preferat, alege liftul doar pentru urcat, nu și pentru coborât sau eventual poți urca pe scări 4-5 etaje și după poți folosi liftul
  • Dressing-uri făcute în casă, vor fi cu mult mai puțin calorice decât cel cumpărate
  • Boluri sau farfurii mai mici – vor scădea automat porțiile. În plus, ai grijă chiar să îți aranjezi frumos spațiul pentru servirea mesei, să fie o experiență plăcută
  • Un smoothie sănătos în loc de fresh de fructe. Smoothie-urile sunt o alegere mult mai sănătoasă decât sucurile de fructe, deoarece păstrează intacte fibrele din fructe și legume, făcându-le mai pline și mai hrănitoare.
  • Cafea mai light – sigur că îi poți pune puțin lapte și/sau puțin zahăr, în funcție de cum îți place, dar nu trebuie să fie un adevărat desert în cană. Ce mai poți face este ca în loc de lapte să încerci băuturi vegetale – soia, migdale, orez, cocos, chiar ai de unde alege!
  • Somn suficient – vei avea mai multă energie și mai multă inspirație să faci alegerile potrivite pe parcursul zilei, nu vei mai simți nevoia să compensezi nevoia de odihnă cu dulciuri sau grăsimi

Schimbările mici din fiecare zi, integrate natural în viața ta, pot face adevărate minuni. Vei începe să te simți din ce în ce mai bine în corpul tău, vei câștiga mai multă încredere și poftă de viață. Doar prin obiceiuri sănătoase, fără înfometare și fără excese de orice fel. Zi de zi, mai bine!