Șapte idei de rețete „aventuroase”

De câte ori ai răspuns cu „nu știu” la întrebarea „ce mâncăm azi”? În afară de momentele acelea în care chiar avem poftă de ceva anume, de multe ori rămânem în pană de idei când vine vorba de gătit. Dacă și tu te-ai plictisit să mănânci aceleași feluri de mâncare în fiecare zi, hai să explorăm împreună noutățile gastronomiei exclusiv vegetale. Nu mai e un secret că e plină de surprize – rețete noi, care te vor încuraja să experimentezi mai mult în bucătărie.

Iar singurul secret pe care ți-l dezvăluim aici e că cel mai important e să încerci. Poate că nu-ți iese perfect din prima, poate că unele gusturi ți se vor fi părut neobișnuite, dacă nu de-a dreptul bizare – ce contează e să vrei să-ți fie zi de zi mai bine și să-ți oferi timpul (nu mult), dorința de a face asta (evident!) și o listă de cumpărături. Nu uita că marile schimbări încep cu pași mici!

„Friptură” de conopidă cu ”sos Hollandaise

De obicei asociem cuvântul „friptură” cu carne, de toate felurile, în niciun caz cu conopidă sau vreo altă legumă. Însă orice este posibil atunci când ești motivat să mănânci cât mai sănătos. Iar o idee foarte simplă pentru atunci când vrei să schimbi puțin o mâncare este să-i adaugi un sos bun făcut în casă.

Mic dejun cu prune si ovaz

Acest mic dejun cu prune și ovăz este, practic, un smoothie într-un bol, plin de ingrediente sănătoase și care poate fi completat, după gust, cu goji, semințe de chia, fulgi de nucă de cocos și nucile preferate. Dacă ești creativ, poți adăuga sau schimba ingredientele rețetei și să ai în fiecare zi un mic dejun diferit.

Supă cremă de broccoli cu cremă de caju

Deși nu puțini sunt cei care nu-i dau o a doua șansă, broccoli poate fi baza unor rețete cu adevărat senzaționale. De pildă – această supă cremoasă, fresh, care se prepară rapid și poate fi servită atât caldă, cât și rece. Adaugă și crema de caju și vei părea un adevărat Chef!

Smoothie cu mango, ghimbir si turmeric

Iubești smoothie-urile, dar vrei, din când în când, să mai schimbi fructele de pădure și cu altceva. La combinația asta sigur nu te-ai fi gândit: mango, ghimbir si turmeric. Vei descoperi o băutură răcoritoare, cu o culoare solară intensă, plină de proteine, fibre și substanțe antiinflamatoare!

Mâncărică de năut, cocos și spanac

Năut, cocos și spanac – nu este o combinație pe care o faci de obicei atunci când gătești. Te înțelegem, sună ciudat, dar este de fapt foarte gustoasă, sănătoasă și sățioasă! După ce o încerci, îți propunem să faci și tu o rețetă cu trei ingrediente principale pe care le găsiți prin casă. Să ne spui după cum a ieșit.

Salată de tofu marinat

Tofu este unul dintre ingredientele care îți pot da un nou fel de mâncare în fiecare zi. De la această salată, la omletă, la plăcintă și la multe altele. Gătit într-un mod diferit de fiecare dată, nu ai cum să te plictisești de el.

Budinca Pina colada (cu ananas, cocos si chia)

Când ai epuizat toate deserturile clasice, îți prezentăm arma noastră secretă: fructele exotice. Cu un strat de semințe de chia hidratate și unul de piure de ananas proaspăt, această budincă aromată Pina colada îi va transporta pe toți, cu fiecare înghițitură, pe o insulă tropicală!