Relaxare fără vină

A te relaxa pare un concept atât de simplu dar, din păcate, este atât de greu de atins de către mulți dintre noi. Trăim într-o eră digitală, în care lucrurile se mișcă extrem de rapid și în încercarea noastră de a fi la curent cu tot și a ține pasul cu tot ce se întâmplă uneori uităm că avem nevoie și de acele momente de deconectare în care suntem numai noi, cu noi.

Fiind obișnuiți să facem tot timpul ceva, în rarele momente în care avem o pauză și ne relaxăm vine sentimentul de vină, deşi simţim că avem cu adevărat nevoie. Chiar dacă nu ne stă în obicei, aşa cum exersăm diverse activităţi noi până când le învăţăm, la fel putem exersa şi relaxarea, până ne devine firească. Am listat câteva tehnici, alege ce funcţionează pentru tine.

Identifică ce te stresează

Care este inamicul numărul 1 al nostru atunci când încercăm să ne relaxăm? Stresul! Încearcă într-o zi să te gândești și/sau să îți notezi ce te stresează cel mai mult. Poate fi faptul că nu ai treminat ce ai de făcut sau că trebuie să mergi la cumpărături sau pur și simplu faptul că trebuie să gătești. După, poți vedea ce poți face pentru a scăpa de acel stres. De exemplu, poți să îți organizezi mai bine timpul ca să reușești să faci tot ceea ce este necesar pentru acea zi, poți face cumpărăturile online, poți găti într-o zi cât pentru o săptămână sau să îți comanzi ceva. Știm că pare a fi mai multă muncă decât relaxare, dar crede-ne că pe termen lung o să îți fie mai bine.

Relaxează-ți mintea

Probabil cu toții am avut momente, seara, în care am vrut să ne relaxăm, dar mintea nu ne lăsa deoarece încă era preocupată cu ce s-a întâmplat în acea zi. Uite câteva sfaturi care te-ar putea ajuta să reduci treptat din gândurile care îți stau în calea relaxării:

  • Inspiră adânc și încet. Poți încerca și câteva exerciții de respirație, acestea pot ajuta la reducerea stresului.
  • Fă o baie lungă și caldă.
  • Ascultă muzică care te liniștește, cum ar fi muzica clasică.
  • Scrie! Despre orice vrei, orice îți trece prin cap. Pe mulți îi relaxează. Poți avea și un jurnal.
  • Ascultă un podcast. Așa îți concentrezi atenția asupra a ce se discută. Există extrem de multe podcast-uri, poți asculta unul chiar despre relaxare.

Relaxează-ți corpul

Acum că am terminat cu mintea, ne putem concentra asupra corpului. Și aici am pregătit câteva sfaturi care, sperăm, o să te ajute:

  • Poți face exerciții care să îți detensioneze mușchii. Te poți uita la clipuri, citi cărți sau, desigur, să participi la un curs specific.
  • Plimbările pot ajuta. Dacă nu, încearcă o altă activitate care te face fericit. Atunci când facem ce ne place suntem mai relaxați.
  • Poți ruga pe cineva apropiat să îți facă un masaj.
  • Bea o băutură caldă care nu conține alcool sau cafeină. Noi îți recomandăm o cană din ceaiul preferat sau de lapte cald.

Nu uitați că trebuie să aveți în egală măsură grijă de mintea și de corpul vostru. E ca la mașini – dacă o piesă nu funcționează cum trebuie atunci poate afecta felul în care funcționează și celelalte unități dacă nu o reparați din timp. Așadar, aveți grijă și să vă relaxați din când în când, numai să nu cădeți în cealaltă extremă, cea a procrastinării!