Cinci alimente sănătoase pentru a combate somnolența de după-amiază

Uneori, în mijlocul zilei, poate apărea o senzație cruntă de oboseală sau stare de somnolență. Poate chiar în timp ce trebuie să rezolvi ceva important la muncă. Mulți trecem prin asta. Între micul dejun și prânz, de obicei la ora 15:30, nivelul de energie din corpul nostru este destul de scăzut, mai ales dacă ce ai mâncat de dimineață nu era prea bogat în proteine. În acele momente poți simți cum corpul tău îți cere cafeină sau zahăr și de multe ori onorezi această dorință pentru că nu ai vrea cumva să adormi cu capul pe tastatură… Unele persoane optează pentru alte activități pentru a încerca să scape de această somnolență, precum a face câteva exerciții fizice, a lua o gură de aer proaspăt sau, pur și simplu, iau o pauză de la ecranul calculatorului și a telefonului.

Din păcate, poate nu ai timp sau loc să faci aceste activități – mai ales dacă stai într-un apartament mic și trebuie să stai mereu în fața ecranului. Atunci trebuie să apelăm la altceva pentru a scăpa de somnolență. Iar dacă ți-ai propus la începutul anului că o să mănânci mai sănătos, cum am făcut și noi, nu ai vrea să recurgi la o cafea sau la o ciocolată pentru a îți oferi energie. Nicio problemă – am cercetat și am găsit cinci alimente sănătoase cu ajutorul cărora poți combate somnolența de după-amiază.

1.  Încearcă nucile

Nucile sunt bogate în fibre, pot reduce pofta de dulce și, în plus, vin la pachet cu  proteine.  Această combinație, de fibre și proteine, ajută și la menținerea sațietății pentru o durată mai lungă și îți oferă suficientă energie pentru a rezista până la sfârșitul programului. Să nu mai spunem că găsești foarte multe sortimente de nuci. Dacă nu poți să le mănănci goale, uită de ciocolata cu alune și încearcă-le împreună niște felii de măr sau cu o banană cremoasă. Iar dacă îți dorești să diversifici, poți înlocui nucile cu o linguriță de unt de arahide pe câteva felii din fructul preferat ! Ai grijă totuși la excesul de nuci. Ele sunt bogate în grăsimi, care funrizează o mulțime de calorii. Iar dacă ești sedentar, s-ar putea să fi suprins că în ciuda faptului că ai ales nucile în locul ciocolatei, tot ai acumulat kilograme. Recomandarea noastră este să nu depășești 30 g nuci/zi.

2. Lichide

Și nu, aici nu ne referim la cafea, ci la băutura de migdale sau băutura din orez, sau orice altă variantă vegetală preparată de tine acasă sau achiziționată. Acestea au de obicei mai puține calorii decât cele de origine animală sau decât diversele variante de shakeuri, latte-uri, etc. În plus te hidratează, crescând nivelul de energie și capacitatea de concentrare. Să nu uităm faptul că hidratarea este esențială, deși mulți dintre noi nu bem chiar în fiecare zi cantitatea necesară de lichide. În timp ce apa ar trebui să fie întotdeauna pe primul loc, adăugarea băuturilor vegetale în dieta ta reprezintă o modalitate bună de a obține nutrienți suplimentari.

3. Ține o banană aproape

Carbohidrații și vitaminele din banane fac din acest fruct o alegere excelentă în orice moment al zilei, dar sunt deosebit de utile și ca antidot pentru somnolența de după amiază. Vitamina B6 ajută corpul să creeze și să utilizeze energie și, de asemenea, ajută la reducerea oboselii.

4. Caută alimente cu un IG scăzut

Alimentele cu un indice glicemic scăzut (IG) eliberează treptat glucoza – de unde rezultă o creștere lină a nivelului de zahăr din sânge, astfel încât să îți poți menține un nivel echilibrat de energie. Alimentele care nu sunt procesate și au un conținut mare de fibre cel mai probabil au și un indice glicemic scăzut spre mediu. În această categorie intră majoritatea fructelor, băutură de soia, legume (năut, mazăre, linte), precum și cerealele integrale. O gustare de după-amiază potrivită cu un indice glicemic scăzut care este și foarte gustoasă ar fi hummusul și  biscuiții tip crackers din cereale integrale.

5. Năut crocant sau soia crocantă

Ar trebui să te asiguri că dieta ta conține alimente bogate în fier, deoarece acesta ajuta la combaterea somnolenței. Atunci când îți menții fierul din corp la un nivel normal o să simți că ai energie pe tot parcursul zilei. Soia sau năutul crocante sunt o gustare sănătoasă, ușor de făcut și populară. Poți să iei năut sau soia cu tine în geantă, dacă ești pe drum, sau să le pui într-un bol pe birou pentru a avea o gustare bogată în fier și cu un indice glicemic scăzut.  Atenție: acestea să reprezinte o gustare, la o oră bine stabilită și nu o ronțăială permanentă care să obosească mai mult organismul.